Pécsi Tavaszi Fesztivál Webshop A Suzuki SX4 alufelni és az Einpresstiefe paraméter

A Suzuki SX4 alufelni és az Einpresstiefe paraméter


Suzuki SX4 alufelni

Van egy olyan paramétere a keréktárcsának, aminek a hallatán csak vakarja a fejét az ember, és nem tudja, hogy a kapott adattal mit is kezdjen. Arról a bizonyos Suzuki SX4 alufelni ET értékről van szó, ami oly sok mindenkinek fejtörést okoz. Pedig komolyan kell venni ezt, hiszen arról a paraméterről, felni tulajdonságról van szó, amivel igencsak ártani lehet a futóműnek.
Hogyan is lehet elképzelni az ET-t? A legjobb példa, amikor az ember egy vízzel teli kancsót tart a kezében, azt maga elé emeli majd egyre jobban eltolja magától, mindaddig, amíg teljesen ki vannak nyújtva a karjai. Az Suzuki SX4 alufelni ET értéke pontosan így működik: annál inkább megnő a kerékcsapágyak és a felfüggesztés bizonyos elemeinek terhelése, ha minél jobban el van tolva a felnipalást a tervezett helyétől.

A nem megszokott növekedés pedig még a kisebbik rossz akkor, ha megbolygatja a futóműgeometriát az ember. A megváltozott Suzuki SX4 alufelni ET szám miatt más lesz a tapadási középpont a képzeletbeli kormányzási tengelyvonalhoz viszonyítva, aminek eredményeként az oldalanként bicikliszerű kormányzásból szekérszerű kormányzás lesz.
Ennek pedig a legérezhetőbb következménye, hogy nagy kormányszögeknél megnő a tengelytávváltozás, és még további súlyos bajok rondítják el azt a futóművet, amit mérnökök tucatjai fejlesztettek tökéletesre.

A Peugeot 206 alufelni ET értékének megváltoztatása

Persze, ha csak pár milliméterrel nő vagy csökken a szám, akkor nem kell számítani drasztikus eredményekre. De ha túlzásba esik az ember, akkor a Peugeot 206 alufelni nem az elvárások szerint teljesít. A nem megfelelő ET értékkel makacsul kezd bemászni a nyomvályúkba a verda, a kormány rángatni kezd és igen kiszámíthatatlanul viselkedik az autó.
Arról nem is beszélve, hogy csökken a csapágyak és gömbfejek élettartama. Annyit még tudni kell, hogy a Peugeot 206 alufelni ET számának változásai másként hatnak a különféle modellekre, kocsikra. Egyeseket jobban megviselnek a megpróbáltatások és bizonyos járgányoknál nem igazán lehet érezni a negatívumokat.