Pécsi Tavaszi Fesztivál Szolgáltatás A CSR jelentősége a vállalatok életében

A CSR jelentősége a vállalatok életében


CSR

A társadalmi felelősségvállalás kifejezést mindenki ismeri, de csak nagyon kevesen vannak tisztában ennek jelentésével. A CSR (társadalmi felelősségvállalás) egy gazdaságfilozófiai kérdés. A CSR neve angolul Corporate Social Responsibility, aminek magyar jelentése nem más, mint a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás. Egy felelősségteljes gazdasági társaság a tulajdonosok által elvárt nyereségen túl, egyéb funkciói, alapelvei és működése mellett, a társadalom iránti felelősségének is tudatában van.

Ennek alapján alakítja ki cselekedeteit, magatartását és politikáját. Voltaképpen igen sokrétű a társadalmai felelősségvállalás jelentése, hiszen beletartozik a szociális érzékenység, az etikus magatartás, a környezettudatosság, az átláthatóság, az esélyegyenlőség, illetve a tiszta verseny betartása. A vállalatok CSR szabályozására nemzetközi szinten történt lépés. Megjelent ugyanis az ISO 26000:2010 szabvány a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról.

Több részterülete is van. Ezek közé tartozik a felsoroltakon kívül az elszámoltathatóság, felelősségre vonhatóság, a jogállamiság, a nemzetközi normák, viselkedés, az érintettek érdekeinek tiszteletben tartása, valamint az emberi jogok tisztelete. Az Európai Bizottság 2011-ben a CSR fogalmára új definíciót fogadott el. Az új meghatározás alapján, ezt már nem önkéntes alapon kell megtegyék. Tehát elháríthatatlan, hogy a vállalkozások a felelősségvállalás szempontjait beépítsék a stratégiájukba, illetve úgy fejlesszék céljaikat, tevékenységüket, hogy a fenntarthatóság elvet figyelembe vegyék.

A CSR és fenntarthatósági jelentések elvégzését nyugodtan rábízhatjuk a denkstatt.eu weboldalon megismerhető szakemberekre. Ez a szakértőkből álló csapat támogatja a vállalatot abban, hogy a jelentés a megfelelő tartalommal, a jogszabályi előírásokhoz és az érdekeltek igényeihez igazodva, profi módon készüljön el és csatlakozzon a cég fenntarthatósági stratégiájához. Segítik a vállalatot a megfelelő alapelvek kitűzésében, az üzenet és a formátum kialakításában.

CSR